Abdi İbrahim Otsuka
Stars Stars Back Moon

UYKUNUN
EN SAFRAN HALİ

Moodify, safran ektresi, 5-HTP, valerian (kediotu) içeriklerine ek olarak yorgunluk ve bitkinliğin azalmasına, hormonal aktivitenin düzenlenmesine katkıda bulunan B6 vitamini içerir. (ref 1,2)

Uykunun en safran hali
Platform

PATENTLI AFFRON (SAFRAN)
FARKI

Affron®, patentli ve klinik olarak kanıtlanmış (9+ çalışma) bir safran formülüdür. Affron®, %3,5 Lepticrosalides®’e (US10933110B2) standardize edilmiş tek safran özüdür. Lepticrosalides®, safranda bulunan doğal bileşiklerin bilimsel adıdır ve bu etken madde değerli bitkinin başlıca faydalarını sağlar.

Affron® Safran Ekstresi (Crocus sativus) Stigmanın Klinik Etkileri

Affron® Safran Ekstresi (Crocus sativus) Stigmanın Klinik Etkileri

Affron Patentli Cool Tech Teknoloji

Affron Patentli Cool Tech Teknoloji

  • Affron Cool Tech teknolojisi ile Safran ekstresinin en yüksek tazeliğini ve saflığı korunur.
  • Daha az endüstriyel işlem uygulanır.
  • Daha az enerji kullanılır.
  • Düşük karbon ayak izi oluşur.
  • Korunmuş ve daha stabil safran aktif
  • bileşenleri (≥%3.5 Lepticrosalides®) elde edilir.
  • Zararlı çözücüler, sentetikler veya katkı maddeleri kullanılmaz
Safran Bitkisini Tanıyalım

Safran Bitkisini Tanıyalım

  • Safran özütünü elde edebilmek için çiçeğin sadece dişi organının tepesi (stigma) kullanılır. En pahalı bitkisel içeriklerden biridir. 1 kg safran elde etmek için yaklaşık 150 bin çiçek toplanmalıdır.
  • Safranın Dünyada Yetiştirildiği Ülkeler
    • Asya'da İran, Azerbaycan, Hindistan, Pakistan, ve Çin
    • Avrupa’da Yunanistan, İtalya, Fransa ve İspanya Kuzey Afrika'da Fas ve Mısır Orta Doğu’da ise İsrail'de yetiştirilmektedir.
  • Dünyada safranın 70 cinsine ait 1800 türü bulunmaktadır. Anadolu florasında ise, Crocus cinsine ait 40 tür saptanmıştır. Bu türlerin bir kısmı ilkbaharda, bir kısmı da sonbaharda çiçek açmaktadır.

KALİTELİ BİR YAŞAM İÇİN
UYKUNUN ÖNEMİ

Uyku vücudun fiziksel ve zihinsel olarak dinlenmesini ve yenilenmesini sağlayan biyolojik bir süreçtir.Günlük uyku süresi insandan insana ve yaşa göre değişmektedir. Yenidoğanlarda uyku süresi yaklaşık 18 saat kadar iken, 5-12 Yaş döneminde ihtiyaç duyulan ortalama süresi 11-13 saate düşer. Yetişkinlerde ise ortalama 7-9 saat uyku süresi yeterlidir.. Uyku süresinin önemi kadar, kalitesi de önemlidir. (ref 7)

  • Uykunun Önemi
  • Uykusuzluğun Nedenleri
  • Melatonin Döngüsü

Araştırmalara göre uyku kalitesi iyileştikçe yaşam kalitesi olumlu etkilenmektedir. (ref 8)
 

  • Hafıza ve kognitif performansı arttırır.
  • Kilo alma riskini, vücut kitle indeksini düşürür.
  • Daha az kalori alımına yardımcı olur.
  • Atletik performansı arttırır.
  • Kalp hastalığı riskini azaltır.
  • Duygusal ve sosyal zekayı arttırır.
  • Depresyon riskini azaltır.
  • İnflamasyonu azaltır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Uykunun Önemi

Araştırmalara göre uykusuzluğa neden olan bir çok farklı etken bulunmaktadır:
 

  • Düzensiz uyku programları
  • Yaşam tarzı
  • Ruh sağlığı bozuklukları
  • Fiziksel hastalık veya ağrı
  • Kullanılan ilaçlar
  • Nörolojik problemler
  • Spesifik uyku bozuklukları
  • Yaş
  • Hamilelik

gibi sebepler uyku kalitenizi etkileyebilir. Uyku problemleri yaşayan kişilerin sağlık profesyonelleri ile uykusuzluğun altındaki nedeni tespit ederek kaliteli uyku düzeni sağlaması önemlidir. (ref 9)

Uykusuzluğun Nedenleri
  • Sirkadiyen ritim dünyanın kendi ekseni etrafında yaklaşık 24 saat süren dönüşünün canlılar üzerinde oluşturduğu biyokimyasal, fizyolojik ve davranışsal ritimlerin tekrar edilmesidir. Sirkadiyen ritim içerisinde vücudumuzda farklı hormonlar etkinliğini artırır. (ref 10) Melatonin, insanlarda uyku uyanıklık döngüsü dahil olmak üzere sirkadiyen sistemde önemli bir rol oynar. Melatonin üretimi, gece periyodunun ortasında maksimuma ulaşır. (ref 11)
  • Melatonin beynimizde yer alan epifiz adlı salgı bezinden üretilen bir hormondur. Epifiz bezinde melatonin hormonun üretilip salgılanması işlemi, günlük zaman dilimine bağlı olarak değişkenlik gösterir. Bu anlamda, ışığın yoğun olduğu gündüz saatlerinde gözlerin ışığı algılamasına bağlı olarak epifiz salgısı azalırken; ışık yoğunluğunun azaldığı gece saatlerinde, karanlığın hâkim olmasıyla birlikte melatonin üretimi artar ve etkisini gösterir. Kişinin uyku alışkanlığına bağlı olarak kandaki melatonin düzeyi değişkenlik gösterebilir. (ref 12)
  • Melatonin üretimi doğrudan ortam aydınlatması ile ilişkili olduğundan, melatonin seviyesinin maksimuma çıkarılabilmesi için yatak odasının karanlık olması; telefon, tablet ve bilgisayar gibi mavi ışık yayan cihazların yatmadan önce kullanılmaması ve gerekirse uyku gözlüğü kullanılması yararlı olabilir.
Melatonin Döngüsü

UYKU KALİTESİ

Kaliteli bir uykunun anahtarı: Kırmızı Altın Safran

Kaliteli bir uykunun anahtarı: Kırmızı Altın Safran

Tarihçesi binlerce yıl öncesine dayanan dünyanın en değerli bitkisi Safran, uzun yıllardır çeşitli kültürlerde hem tıbbi hem de mutfak kullanımlarında önemli bir yere sahiptir.

Devamını Oku
Uyku Kalitesini artırmak ve Uyku Hijyeni Sağlamak için 10 ipucu

Uyku Kalitesini artırmak ve Uyku Hijyeni Sağlamak için 10 ipucu

Uykusuzluk, hayat kalitesini etkileyen hepimizin karşılaşabileceği bir sorundur ve olumsuz etkileri vardır.

Devamını Oku
Çok Dinlenen Uyku Müzikleri Listesi

Çok Dinlenen Uyku Müzikleri Listesi

Uyku muzikleri, uyku kalitesini artırmak ve rahatlama sağlamak için harika bir araç olabilir.

Devamını Oku

BİTKİSEL İÇERİKLİ
GIDA TAKVİYESİ

  • 9 yayınlanmış klinik çalışma
  • 2 doz yanıt çalışma
  • Ergenler üzerinde klinik çalışma
  • En çok klinik olarak onaylanmış safran ekstresi
  • 1 saat içinde hızlı emilim
  • Kanıtlanmış biyoyararlanım farmakokinetik çalışma
  • Patentli teknoloji (AFF® ON Cool Tech)
awards